Jak začít: 9 kroků k dosažení tvých cílů

Jak začít? Jak dosáhnu svých cílů? Na co se zaměřit? To jsou všechno otázky, na které se v tomto článku zaměříme. Ačkoliv zkušenosti s tréninkem nás posouvají vpřed, je zapotřebí hned od začátku si nastavit určitý rámec a pravidla, která nám pomohou se posunout vpřed. Ve sportu to platí obzvlášť.

Neduhou, které se dopouští většina začátečníků je velká intenzita a těžké váhy hned od prvního dne. Jejich motivace je obrovská, ale jak jde čas a tréninky jsou pořád takto vyčerpávající, motivace klesá. Pokud máš zájem zařadit fitness do svého životního stylu, tak se podívej na těchto 12 kroků, které ti s tím pomůžou.

  1. Nastav si cíle

K dlouhodobému progresu jsou absolutně nezbytné. Pomůžou ti nastavit řád v tvém tréninku a budeš schopen zpětně zjistit, jaký kus cesty jsi ušel. Neporovnávej se s ostatními, tvá cesta je jen tvá a největším soupeřem, jsi ty sám. Proto se snaž nastavit si menší cíle a postupně se posouvej dál.

Cílem může být kupříkladu zhubnout/přibrat na určitou váhu, vybudovat sílu abys v nějakém cviku dosáhl určité mety. Nebo taky vyrýsovat a vypracovat zadek a další partie. Je jen na tobě, jaký cíl zvolíš.

  1. Napiš je na papír

Co je napsané, zůstane nezapomenuté. Nejen pro to, abys měl tvůj cíl neustále na očích, ale také si můžeš zapisovat jednotlivý progres týden od týdne.

  1. Vzdělávej se

Učíme se celý život. To stejné platí pro sport a fitness. Nové postupy a pohledy na fitness z hlediska stravy, cvičení se mění každým rokem a je důležité se držet a zkoušet aktuální věci. V dnešní době na internetu však může být obtížné najít dostatečně kvalitní zdroje. Proto je zapotřebí zvýšené opatrnosti a vzdělávat se od lidí, kteří mají vzdělání od certifikovaných institucí a zkušenosti.

  1. Vyšperkuj svojí stravu

Vskutku velké tajemství, které je potřeba hned zpočátku odhalit: Tuk není příčinou lidské nadváhy. Příčinou je cukr a nedostatečný pohyb. Vše co konzumujeme nás ovlivňuje na buněčné úrovni, proto je třeba vybírat jen to nejlepší a k tomu mít dostatečný pohyb.

  1. Najdi si parťáka na cvičení

Ve dvou se to vždy lépe táhne. Jednak se budete vzájemně motivovat, ale také sdílet své know-how, které každému z vás pomůže posunout trénink na vyšší úroveň.

  1. Zaměř se na slabiny

Nejslabší článek řetězu je vždy důvodem ke změně. Proto je zapotřebí zaměřit se na např. méně rozvinuté partie a snažit se jim věnovat více času než těm dominantním.

  1. Hydratuj, hydratuj, hydratuj

Velké množství lidí si myslí, že vypije dostatek vody. Opak je však pravdou. Především po fyzickém výkonu je potřeba doplnit dostatek tekutin. Člověk s hmotností 80 kg a bez větší fyzické zátěže by měl vypít zhruba 2,5l tekutin. Sportující člověk samozřejmě více.

  1. Odpočinek a strečink

Během cvičení dochází k poškozování svalové tkáně načež tělo je nuceno svalovou tkáň opravit zvětšit a posilnit. Vždy je dobré poslouchat své tělo a zařadit day-off. Stejně tak je důležité k prevenci zranění zařadit do denní rutiny strečink. Pomůže ti lépe a rychleji regenerovat a předejdeš tak zdravotním problémům.

  1. Nikdy to nevzdávej

Říká se to jednoduše, ale všichni víme, jak těžké to je. Proto je potřeba využít mentální odolnost a snažit se posunout hranice dále.

 

(Zdroj: www.bodybuilding.com)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Get started

Give us a call or fill in the form below and we'll contact you. We endeavor to answer all inquiries within 24 hours on business days.